Voordat je met de klant van start kunt gaan, moet deze eerst in het systeem staan. Hiervoor ga je naar het menu Relations en selecteer je de optie Klanten. In dit scherm zie je het overzicht van alle klanten die je hebt toegevoegd. Met de knop Add New voeg je een nieuwe klant toe aan het systeem. In het volgende scherm vul je de gegevens van jouw klant in. Een aantal zaken om op te letten:
- Company name: voer hier de bedrijfsnaam van de klant in. Indien je een klantomgeving wilt aanmaken voor demo’s of om te testen, zorg dan dat Demo of Test vermeld is in de Company Name.
- Status is “active”: laat deze altijd aangevinkt staan. Anders kun je niet met deze klant aan de slag.
- Brand: via Brand kun je de huisstijl van de klant aangeven. Zorg dat bij Logo in ieder geval het logo van de klant is ingevoerd.
- Business adress: De adresgegevens van de klant.
- Company location adress: Je kunt hier een andere afdeling noemen wanneer het om een ander adres gaat als het business adress. Je kunt ook kiezen voor hetzelfde adres als het business adres.
- Your public profile: hier kun je algemene informatie over het bedrijf opgeven.
- Account: vul hier het mailadres in van de primaire cliënt manager. Telefoonnummer is (ondanks de * achter het veld) niet verplicht.
- Reply to & Name From: om te vermijden dat mails in de spambox terecht komen, worden mails standaard verstuurd vanuit mail@johan.nl. Om ervoor te zorgen dat medewerkers zo min mogelijk merken dat mails vanuit dit mailadres worden gestuurd, kun je zelf een Reply-to adres instellen. Als medewerkers op ‘beantwoorden’ klikken bij de mails die naar hen worden gestuurd, verandert het mailadres waar ze naar mailen automatisch van mail@johan.nl naar het hier ingestelde mailadres (bv. info@partnernaam.nl). De Name from is de naam die bij de mail komt te staan.
Als alles is ingesteld klik je op Opslaan en je kunt deze klant terug vinden in jouw klantenoverzicht!