Ik kan niet inloggen

Wanneer je problemen ondervindt met inloggen in het portaal, kun je meestal uit de foutmelding opmaken wat er precies mis gaat.

Inloggegevens invoeren

Bij het invoeren van het e-mailadres en wachtwoord kan je de volgende foutmeldingen krijgen.

  • Dit account is niet gevonden: dit houdt in dat het ingevoerde mailadres niet bekend is in het systeem. Controleer in dit geval of het e-mailadres goed is ingevoerd.
  • Ongeldige gebruikersnaam en/of wachtwoord: indien je deze foutmelding krijgt bestaat het opgegeven e-mailadres wel, maar klopt het ingevoerde wachtwoord niet. Probeer opnieuw het wachtwoord in te voeren. Mocht dit nog steeds niet lukken, dan kun je een nieuw wachtwoord opvragen.

SMS-code invoeren

Nadat je jouw e-mailadres en wachtwoord hebt ingevoerd, moet je nog de SMS-code invoeren. Ook hier kunnen verschillende foutmeldingen voorkomen:

  • SMS-code is invalid: als je deze melding krijgt is de ingevoerde code niet correct.
  • SMS-code is expired: deze melding geeft aan dat de SMS-code juist is, maar dat deze inmiddels niet langer geldig is. Als veiligheidsmaatregel is namelijk ingebouwd dat de geldigheid van de SMS code vervalt na vijf minuten.

In beide gevallen kun je het best een nieuwe code opvragen via de knop ‘Resend’. Hierdoor wordt een nieuwe code naar je gestuurd die je kunt invoeren.

Contact

Is er iets anders aan de hand? Neem contact met ons op via support@johan.nl.

In de e-mail zouden wij zouden graag een beschrijving van het probleem ontvangen. En indien mogelijk een screenshot van het scherm met waarop het inloggen mis gaat. Dit geeft ons vaak alle informatie die we nodig hebben om het probleem te identificeren en op te lossen.

Updated on May 29, 2020

Was this article helpful?

Related Articles