1. Home
  2. Partners
  3. Groepsanalyses
  4. Analytics dashboard
  5. Hoe richt ik het Analytics Dashboard in?

Hoe richt ik het Analytics Dashboard in?

In het analytics dashboard worden de groepsresultaten op de vragenlijsten en metingen weergeven. Het inrichten van het analytics dashboard gaat net zoals projecten, workflows en publiek profielen m.b.v. menu-items en widgets. Dit gaat als volgt:

  1. Ga links in het menu naar het menu ‘Workflows’ en zoek de workflow op waarvoor je het analytics dashboard wilt inrichten.
  2. Ga bij deze workflow naar Pages > Analytics
  3. Voeg nu als eerst een menu-item toe via de paarse ‘Add new menu item’ knop. Bij het aanmaken van het menu-item vul je de volgende velden:
    1. Title: dit is de titel van het menu zoals deze in het beheer wordt getoond.
    2. Label: dit is de titel van het menu zoals deze in het uiteindelijk dashboard wordt getoond.
    3. Color: voeg hier evt. een kleur toe die past bij het menu item
    4. Description: hier kun je een beschrijving toevoegen die bovenaan het menu-item wordt getoond.
    5. Photo: voeg hij een foto toe die bovenaan het menu item wordt getoond in het dashboard.
  4. Nadat het menu item is aangemaakt zie je deze in het overzicht staan. Indien gewenst kun je nog meer menu-items toevoegen. Deze menu-items moeten vervolgens met widgets worden ingericht. Klik hiervoor achter het menu-item op de knop ‘Widgets’.
  5. Klik op ‘Create new widget’ om een nieuwe widget aan het menu-item toe te voegen. Meer informatie over de verschillende widgets in het analytics dashboard vind je terug in dit artikel.

Nadat je al jouw menu-items en bijbehorende widgets heb toegevoegd aan de ‘Widgets / Analytics Menu Tree’ is het analytics dashboard van deze workflow volledig ingericht en staat deze klaar voor gebruik.

Updated on February 8, 2024

Was this article helpful?

Related Articles