In het analytics dashboard worden de groepsresultaten op de vragenlijsten en metingen weergeven. Het inrichten van het analytics dashboard gaat net zoals projecten, workflows en publiek profielen m.b.v. menu-items en widgets. Dit gaat als volgt:
- Ga links in het menu naar het menu ‘Workflows’ en zoek de workflow op waarvoor je het analytics dashboard wilt inrichten.
- Ga bij deze workflow naar Pages > Analytics.
- Voeg nu als eerst een menu-item toe via de paarse ‘Add new menu item’ knop. Bij het aanmaken van het menu-item vul je de volgende velden:
- Title: dit is de titel van het menu zoals deze in het beheer wordt getoond.
- Label: dit is de titel van het menu zoals deze in het uiteindelijk dashboard wordt getoond.
- Color: voeg hier evt. een kleur toe die past bij het menu item
- Description: hier kun je een beschrijving toevoegen die bovenaan het menu-item wordt getoond.
- Photo: voeg hij een foto toe die bovenaan het menu item wordt getoond in het dashboard.
- Nadat het menu item is aangemaakt zie je deze in het overzicht staan. Indien gewenst kun je nog meer menu-items toevoegen. Deze menu-items moeten vervolgens met widgets worden ingericht. Klik hiervoor achter het menu-item op de knop ‘Widgets’.
- Klik op ‘Create new widget’ om een nieuwe widget aan het menu-item toe te voegen. Meer informatie over de verschillende widgets in het analytics dashboard vind je terug in dit artikel.
Nadat je al jouw menu-items en bijbehorende widgets heb toegevoegd aan de ‘Widgets / Analytics Menu Tree’ is het analytics dashboard van deze workflow volledig ingericht en staat deze klaar voor gebruik.