Momenteel zijn we druk bezig met het ontwikkelen van een nieuw professional dashboard. Met het nieuwe professional dashboard wordt een nieuw takensysteem geïntroduceerd, wat het een stuk eenvoudiger en overzichtelijker maakt voor de professional om in Johan te werken.
Als professional moet je in het huidige dashboard verschillende taken op verschillende plekken in het dashboard uitvoeren. Het invoeren van de fysieke testen gaat bijvoorbeeld via een heel andere route dan het inzien van de resultaten op een vragenlijst. Dit zorgt ervoor dat professionals soms goed moeten zoeken binnen Johan om de juiste actie uit te voeren. Daarnaast zien we dat het opvragen van de resultaten op de vragenlijsten momenteel te complex is met te veel handelingen.
Werken vanuit taken
Om het professional dashboard een stuk eenvoudiger te maken gaan we werken vanuit één systeem: het takensysteem.
Voor elke actie die je als professional uitvoert binnen Johan wordt een taak aangemaakt. Een taak kan bijvoorbeeld zijn dat je de resultaten op de fysieke testen voor een deelnemer moet invoeren, maar ook dat je de vragenlijst resultaten met de deelnemer moet bespreken of dat je een bepaalde deelnemer moet nabellen.
Op de homepagina van het dashboard zie je als professional direct een overzicht van alle taken die voor jou klaar staan met een aantal handige filter- en zoekopties om snel de relevante taak terug te vinden.
Alle benodigde informatie voor het uitvoeren van de taak vind je terug binnen de taak. Zodra je klaar bent met het uitvoeren van de taak rond je deze met de druk op een knop af en verdwijnt hij van jouw overzicht.
Met het nieuwe taken systeem heeft de professional dus alle acties in één overzicht staan met alle relevante informatie op de juiste plek.
Een volledig overzicht van alle wijzigingen in het nieuwe dashboard vind je op deze pagina.
Wat moet jij voorbereiden?
Het nieuwe professional dashboard gaan we in twee stappen releasen. In de eerste stap maken wij het takensysteem beschikbaar in het beheer. Vanaf dat moment richt je de taken in bij de workflows en zet je deze vast klaar. In de tweede release zullen we daadwerkelijk het nieuwe dashboard uitbrengen en vanaf dat moment komen de taken dus ook beschikbaar voor de professionals.
Na de eerste release dien je dus alvast de taken klaar te zetten zodat deze na de tweede release gelijk beschikbaar zijn voor de professionals.
Meer informatie over de voorbereidingen die je moet treffen vind je in dit artikel.